g'day mates - Reisverslag uit Chermside, Australië van Rutger en Sophie - WaarBenJij.nu g'day mates - Reisverslag uit Chermside, Australië van Rutger en Sophie - WaarBenJij.nu

g'day mates

Blijf op de hoogte en volg Rutger en Sophie

22 Maart 2016 | Australië, Chermside

Hoi allemaal,

Alles onder controle hier, zeker nu het weer wat beter is (27/30 graden met wolken i.p.v. 34 graden vol zon). Rut en ik beginnen een normaal leventje te krijgen. Ik ben vandaag begonnen aan mijn tweede werkweek en waar ik eerst nog een beetje tegenop zag gaat nu al veel beter! Ik doe zelfstandig verkopen en kassahandelingen, administratieve taakjes en zorgverzekeringsclaims. Ook doe ik netvliesfoto's en andere 'pre-tests'. Eigenlijk zo goed als multi-inzetbaar, Engelse taal gaat ook al zo goed (papagaai Sophie leert door kopieren en herhalen haha) en niet onbelangrijk.. omgang met collega's gaat ook al soepeler. Het is hier een stuk informeler (zowel met collega's als klanten) en daar begin ik aan te wennen (zonder dat ik het idee heb brutaal te zijn.

Daarnaast ben ik vandaag vooral super trots op Rutger: "Oke guys!! Ik ben heel erg blij dat ik kan zeggen na heeel veel sollicitatie brieven rondsturen en contact hebben met restaurant ik vandaag ben uitgenodigd op gesprek bij restaurant Augustine. Ze waren positief over mijn cv en ik hoefde vrij weinig verder uit te leggen. Na 10 minuten stond ik weer buiten met de boodschap dat ik morgen (woensdag 23 maart) een proefdag heb. Ik denk dat die proefdag wel goed gaat komen want dit niveau moet voor mij niet al te lastig zijn. Maar ikj weet morgen of ik dus werk heb!!! Jeeeeej!!!!"

Morgen dus proefdag en als dat allemaal goed gaat kan hij de ontbijt en lunch shifts gaan werken: "5 dagen werk per week, 7u sochtends tot 3 uur 's middags maandag tot vrijdag. Wou dat ik in Nederland deze tijden had ;-)!".

We zijn allebei super blij en gaan daar nu op proosten met een bier/cidertje!!!

Hopelijk gaat alles goed daar enne... Mam en pap ik hoop dat jullie je beter voelen---> take care en voor de overige lezers: let een beetje op ze ;-)!!!

Allemaal vast een fijne pasen gewenst en succes met het zoeken van de 'verstopeieren'.

Liefs,

Sophie

  • 22 Maart 2016 - 12:30

    Fablio:

    Beste luitjes,

    Dank voor de blog
    Met veel genoegen lees ik over jullie integratie in dat verre land.

    Je vader krabbeld langzaam weer op.
    Ik zelf ga dan half april waarschijnlijk weer naar ZO Azie ,(Birma) ook lekker weertje 40*
    Ben wel al ff gewend! 10de keer.

    Tot een volgende briefing
    Groeten van Fablio & Francina

  • 22 Maart 2016 - 13:27

    Arnold:

    Goed bezig daar down under.
    Trots op jullie allebei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rutger en Sophie

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7404

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 Augustus 2016

Australie 2016

Landen bezocht: